Reģistrēties Reģistrēties
Sākums

Patērētāju tiesības

Mēs - tirdzniecības centri
Tu - pircējs
Bet ar šīm lomām mūsu attiecības vien neaprobežojas, vai ne?


Mēs kā atbildīgi tirdzniecības centri esam kopā ar savu klientu ne tikai priecīgos pirkumos, bet arī reizēs, kad iegādātai precei lietošanas laikā atklājas ražošanas defekts. Lai ērti un ātri atrisinātu šo nepatīkamo situāciju ir dažas vienkāršas procedūras, kas jāveic šobrīd, un pāris lietas, ko der atcerēties nākotnē!

Lai iepirkšanās sagādātu prieku, ir derīgi paturēt prātā dažas lietas:

  • Vienmēr saglabājiet iepirkuma čeku, jo tas ir dokuments, kas apliecina Jūsu un pārdevēja līgumsaistības.
  • Pārliecinieties, ka izvēlētajai precei piemīt visas funkcijas un īpašības, lai kalpotu Jums nepieciešamiem mērķiem un iecerēm.
  • Ja preces cena ir neraksturīgi zema konkrētai preču grupai, esiet uzmanīgi un izziniet tā iemeslus.
  • Esiet vērīgi, ja prece ir nocenota kāda jau esoša defekta dēļ, šādai informācijai ir jābūt skaidri norādītai pie preces iegādes.
  • Ja tirgotājs vai ražotājs sniedz garantiju, tas nozīmē, ka Jums tiek piešķirtas kādas papildus iespējas bez jau pieminētajiem 2 gadiem. Rūpīgi iepazīstieties ar tās noteikumiem un papildus  iespējām, ko tā piedāvā.
  • Pārdevējam ir jāatbild tikai par nepienācīgas kvalitātes preci, ja vien iepērkoties jūs neesat iepazīstināts ar preces trūkumiem. Gadījumā, ja esat piekritis iegādāties preci ar trūkumiem, pārdevējam ir tiesības uz jūsu čeka izdarīt norādi „nepienācīgas kvalitātes prece" un jūsu pretenzijas nepieņemt.
  • Prece nav uzskatāma par neatbilstošu līguma noteikumiem, ja pirms līguma slēgšanas esat saņēmuši rakstveida brīdinājumu par preces nepienācīgu kvalitāti.
  • Jūs nevarat iesniegt sūdzību, ja:

             - Jūs esat nepareizi lietojis preci, neatbilstoši tās lietošanas mērķim un instrukcijai,
             - Prece ir sabojāta ārēju apstākļu ietekmē patērētāja vainas dēļ - ķīmiski, mehāniski bojājumi, sagriezts, sasists.
             - Nopērkot preci, ir bijusi skaidra norāde, ka tā ir par pazeminātu cenu un tai jau ir defekts.

 

Informācijas pieprasījuma un sūdzības pieteikšanas forma

Tikai pirkumiem, kas ir veikti kādā no Galactico tirdzniecības centriem: Alfa, Dole, Galerija Centrs, Mols, Origo.
Lejupielādēt prasījuma pieteikuma formu! (Word formāts)
Prasījuma pieteikuma paraugs (Word formāts)

Noderīgas saites

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Kr. Valdemāra iela 157
Rīga, Latvija, LV - 1013
Tālr.: +371 67212688
Fax: +371 67388634
E-pasts: ptac@ptac.gov.lv

Eiropas Patērētāju informēšanas centrs
Kr.Valdemāra iela 157, 228 kab.
Rīga, Latvija, LV 1013
Tālr.: (+371) 67388625
Fakss: (+371) 67388625
E-pasts: info@ecclatvia.lv

Eiropas Komitejas Veselības un Patērētāju aizsardzības ģenerāldirektorāts Informatīvo materiālu sērija "Zini savas tiesības"
Pārtikas un Veterinārais dienests
Veselības inspekcija
Patērētāju interešu aizstāvības asociācija
Patērētāju tiesību aizsardzības likums
Preču un pakalpojumu drošuma likums
Reklāmas likums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Seko:

© GALACTICO 2016

Uz augšu